66

Logistiek Vastgoed

Online retailing groeit. Betrouwbaar en kostenefficiƫnt leveren wordt steeds belangrijker. Hier liggen kansen voor uw onderneming. Optimalisatie van uw logistiek vastgoed is daarvoor vereist. Door een strategische inzet van uw logistiek vastgoed bespaart u kosten en blijft u in staat in te spelen op veranderingen in de markt. Het maken van goede afspraken en een gedegen kennis van uw juridische positie dragen bij aan het succes van uw onderneming. Het team Logistiek Vastgoed van Ekelmans & Meijer Advocaten kan u hierbij helpen. Door onze ervaring met en kennis van de juridische aspecten van ontwikkeling, koop en verkoop en aan- en verhuur van distributiecentra en opslagruimten, kunnen wij u wijzen op kansen en behoeden voor valkuilen.
Of uw logistiek vastgoed nu gebruikt wordt voor uw eigen activiteiten of dient als beleggingsobject: een distributiecentrum en opslagruimte ontwikkelen is een uitdagend samenspel van factoren. Door tijdig over de juiste juridische informatie te beschikken, kunt u snel de juiste beslissingen nemen en houdt u risico’s beheersbaar.

Team logistiek vastgoed

 
Het logistiek vastgoed team van Ekelmans & Meijer kan u al bijstaan bij het verwerven van grondposities. Onze specialisten hebben ruime ervaring met alle aspecten van de projectontwikkeling en de bestemmingsplan- en vergunningenprocedures die daarbij komen kijken. Zij begeleiden dit traject en voeren overleg met overheden en uitvoerende partijen.
 
Ons team adviseert u in de volgende fase bij het afsluiten van deugdelijke bouw- en aannemingsovereenkomsten. Daarbij zijn van belang het vermijden van overschrijding van kosten en bouwtijd, het bewaken van duurzaamheidsdoelstellingen en het managen en controleren van de verwachtingen van eindgebruikers bij bouwkundige oplevering.
 
De ondernemingsrechtelijke specialisten in ons team verrichten waar nodig due diligence onderzoek. Ook adviseren zij u over het opzetten van de bij de vastgoedtransactie passende vennootschappelijke structuur en de financiering.
 
Ons logistiek vastgoed ondersteunt u bij het opstellen en beoordelen van huurcontracten, sale- en leasebacktransacties en het goed vastleggen van afspraken over efficiency en duurzaamheid.

Wij begeleiden in elke fase van uw project

 
Ons team Logistiek Vastgoed begeleidt u in elke fase van uw project.
 
  • Projectopzet
  • Verwerven grondposities
  • Bestuursrechtelijke projectplanning en begeleiden vergunningentraject
  • Bouw- en aannemingsovereenkomsten
  • Afstemming tussen ontwikkelaar, aannemer, overheid en eindgebruiker
  • Due diligence bij aan- of verkoop


Bekijk hier ons hele team Vastgoedrecht en Ondernemingsrecht en Bestuursrecht

Meer weten?

Heeft u een vraag of wilt u meer informatie over onze expertise in Logistiek Vastgoed, neem dan contact op met Hein Stroeve. U kunt een e-mail sturen naar:

E: stroeve@ekelmansenmeijer.nl
T: +31 (0) 70 374 63 16
expertise
Ekelmans & Meijer
Ekelmans & Meijer Advocaten
Wilt u meer informatie over ons kantoor, of hebt u een vraag? Neem dan contact met ons op. U kunt een e-mail sturen naar info@ekelmansenmeijer.nl. U kunt natuurlijk ook altijd bellen voor direct contact.
Als u een klacht hebt over onze dienstverlening dan kunt u gebruik maken van de klachtenregeling.
 
Routebeschrijving
Ekelmans & Meijer
Kantooradres
Anna van Saksenlaan 30
2593 HT Den Haag
Routebeschrijving OV

Postadres
Postbus 93455
2509 AL Den Haag
Contactgegevens
T: +31 (0)70 374 63 00
F: +31 (0)70 374 63 33
E: info@ekelmansenmeijer.nl
KvK nummer: 27361669
BTW nr.: NL002447551B01
Developed by U-lab